Kategoria artykułu
    Wyszukiwana fraza

    Plan kont dla przychodów i kosztów w MSP - nie tylko dla działów księgowych

    Dzięki informacjom na temat struktury przychodów i kosztów w różnych przekrojach, kadra zarządzająca jest w stanie podejmować lepsze decyzje biznesowe w oparciu o konkretne i wiarygodne dane dostępne w układzie zrozumiałym nie tylko dla finansistów. Źródło wiedzy stanowią w tym przypadku konta przychodowe i kosztowe, czyli tzw. plan kont. Taki rozwiązanie bardzo przydaje się menedżerom z różnych działów, którzy odpowiadają za zarządzanie firmą lub jej poszczególnymi obszarami w segmencie MSP.



    Zmiany w przepisach: skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacja

    1 stycznia 2019 roku wejdą w życie nowe przepisy, na podstawie których ulegnie skróceniu czas przechowywania akt pracowniczych. Projekt ustawy przewiduje również możliwość prowadzenia oraz przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej w postaci elektronicznej.



    Plan kont - przydatne narzędzie w procesie zarządzania małą i średnią firmą

    Plan kont to narzędzie, które wspiera przedsiębiorców w uzyskaniu kluczowej wiedzy dotyczącej poszczególnych obszarów prowadzonego biznesu. Takie rozwiązanie umożliwia realizację ustawowych obowiązków firmy, a także pozwala na dostęp do różnego rodzaju przydatnych analiz, które pomagają menedżerom w procesie podejmowania decyzji dotyczących działalności firmy.



    Realizacja płatności w ramach split payment

    Split Payment stało się w Polsce faktem – rozwiązanie weszło w życie z dniem 1 lipca 2018 r. Nowe przepisy obejmują wszystkich przedsiębiorców, którzy rozliczają się z podatku VAT w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Split payment dotyczy płatności za towar lub usługę, które zostały zakupione od innych podmiotów. Warto wymienić zatem kilka faktów, które dotyczą realizacji płatności w ramach mechanizmu podzielonej płatności.



    System ERP w chmurze – doskonałe rozwiązane dla małych i średnich firm?

    Z rozwiązań ERP w chmurze korzysta obecnie coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw, które cenią sobie komfort pracy z oprogramowaniem aktualnym i umożliwiającym pracę zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowo firmy te uzyskują dostęp do swoich danych zawsze wtedy, gdy tego potrzebują, niezależnie od miejsca pobytu swoich pracowników. Ponoszą przy tym mniejsze koszty zarządzania organizacją. Z pewnością są to czynniki, które mogą zaważyć na wyborze właśnie takiego modelu użytkowania aplikacji w MSP.


     

    Oferujemy 7 linii produktowych
    dostosowanych do Twoich potrzeb

    Pobierz demo Kup Pobierz aktualizacje