COFACE

Funkcjonalność oceny wiarygodności kontrahenta realizuje COFACE - największa wywiadownia gospodarcza w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
  • 70 lat doświadczenia na świecie
  • 20 lat doświadczenia w Posce
  • Ponad 700 tysięcy polskich firm w bazie
  • 65 milionów monitorowanych firm na świecie
  • 160 krajów monitorowanych pod kątem oceny ryzyka

    Weryfikuj wiarygodność finansową Twoich kontrahentów dzięki raportom COFACE!

    Informacja podstawowa dostępna jest bezpłatnie, natomiast wersję rozszerzoną użytkownicy systemów WAPRO ERP mogą uzyskać w ramach specjalnie przygotowanych pakietów

    Łatwy dostęp do raportów z aktualnej wersji programu
    WAPRO Mag
    dzięki szybkiej i prostej rejestracji
    z aplikacji

    Automatyczna weryfikacja ważności raportu podczas wystawiania dokumentów

    Zalety wykorzystania raportów COFACE do weryfikacji finansowej kontrahentów

    Wiedza i kompetencje

    Swoją wiedzę i kompetencje COFACE opiera na doświadczeniach z działalności jako ubezpieczyciela należności, faktora oraz biura windykacji należności.

    Najwięcej zweryfikowanych firm

    W bazie COFACE jest najwięcej zweryfikowanych firm i najwięcej aktualnych raportów handlowych.

    Najwięcej informacji negatywnych

    COFACE gromadzi najwięcej informacji na temat opóźnień płatności i niewypłacalności firm.

    Wiarygodne dane finansowe

    Baza COFACE to najwiekszy zbiór danych finansowych w Polsce, pozyskiwanych bezpośrednio od firm oraz z oficjalnych źródeł.

    Właściwa i szybka ocena

    Właściwa ocena i dobra selekcja partnerów biznesowych w oparciu o wiarygodne, szybko dostępne dane COFACE umożliwia minimalizację ryzyka handlowego i pozwala na oszczędność czasu.

    Dostęp z aplikacji

    Dostęp do raportów z aktualnej wersji programu WAPRO Mag.

    Aktualne raporty handlowe

    Raporty handlowe to kompleksowe raporty na temat badanego podmiotu, zawierające m.in. dane finansowe, ocenę ratingową COFACE, czy też historię płatniczą kontrahenta.

    Ocena ratingowa COFACE

    Ocena ratingowa COFACE (tj. @rating) określa prawdopodobieństwo utraty wypłacalności weryfikowanej firmy w ciągu kolejnych 12 miesięcy.

    Bezpieczny poziom sprzedaży

    Dane dostarczane przez COFACE wskazują bezpieczny poziom sprzedaży - w każdym raporcie znajdziesz informacje o rekomendowanym limicie kupieckim.

    Możliwości programu:

    Współpraca z innymi modułami

    Raporty COFACE dostępne są wyłącznie w:

    Jak korzystać z raportów COFACE w aplikacji WAPRO Mag?



    1. Dlaczego warto korzystać z oceny i raportów wiarygodności?

    Warto posiadać wiedzę o kondycji finansowej partnerów biznesowych. Raporty COFACE to kompleksowe i elastyczne narzędzie pozwalające skutecznie zarządzać ryzykiem kredytowym. Dzięki raportom ocenisz potencjalnych partnerów biznesowych i sklasyfikujesz klientów w oparciu o ich historię finansową i płatniczą.

    Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji z bazy COFACE, zarejestruj się. Po dokonaniu rejestracji wybierzesz najbardziej dopasowany do siebie pakiet, który umożliwi Ci pobieranie raportów natychmiastowych o firmach polskich i zagranicznych.

    W raportach handlowych COFACE znajdziesz następujące informacje:

    • ocena zdolności kredytowej, w tym rekomendowany maksymalny kredyt kupiecki dane teleadresowe, dane rejestrowe, wybrane dane finansowe
    W ramach dostępnych pakietów: SIMPLE, MEDIUM, PREMIUM, PREMIUM+ możliwe jest również złożenie zamówienia na dodatkowo płatne Raporty Zaawansowane o firmach polskich i zagranicznych.

    Twoje korzyści:

    • ocena i selekcja partnerów biznesowych, umożliwiająca minimalizację ryzyka handlowego
    • współpraca z ubezpieczycielem należności
    • oszczędność czasu i zasobów - umożliwia koncentrację na podstawowej działalności firmy
    • minimalizacja ryzyka we współpracy z dostawcami i klientami
    • rzeczywisty obraz kondycji finansowej partnerów biznesowych i konkurencji


    2. Jak uruchomić funkcję "Sprawdź wiarygodność kontrahenta"?

    W kartotece kontrahentów dla wybranego kontrahenta możesz w menu Operacje uruchomić funkcję Ocena wiarygodności


    3. Jak pobrać bezpłatną informację podstawową dostarczaną przez COFACE?

    Teraz możesz pobrać bezpłatne informacje z systemu COFACE, pozwalającego zapoznać się z podstawowymi parametrami na temat wskazanego kontrahenta.

    Raporty te umożliwiają uzyskanie podstawowych informacji o kontrahencie m.in.:

    • Dane rejestrowe podmiotu
    • Datę rejestracji/założenia firmy
    • Za jakie lata dostępne są dane finansowe (np. bilans, rachunek zysków strat)
    • Czy firma COFACE posiada dane negatywne na temat badanego podmiotu?
    • Czy wobec kontrahenta prowadzone są postępowania upadłościowe lub złożono wnioski o upadłość?

    Raporty te bazują na informacjach zgromadzonych w systemie COFACE i mogą pochodzić z okresu ostatnich kilkunastu miesięcy.


    4. Jak skorzystać z oferty specjalnej dla użytkowników ASSECO WAPRO

    Jeżeli jesteś zainteresowany szerszym zakresem informacji, możesz skorzystać z jednego z pakietów, w ramach których będziesz mógł skorzystać z raportów COFACE.

    Aby otrzymać dostęp do raportów należy zarejestrować się i uzyskać kody dostępu. zobacz, co znajduje się w raportach płatnych.
    Specjalnie dla klientów ASSECO WAPRO, COFACE daje możliwość skorzystania z oferty TRY&BUY, w ramach której umożliwia darmowe sprawdzenie 1 firmy z krajów: Polska, Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja. Czechy, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Węgry, Irlandia, Łotwa, Litwa, Norwegia, Holandia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina


    5. Jak sie zarejestrować, aby korzystać z raportów COFACE?

    Rejestracja jest możliwa tylko z zarejestrowanej aplikacji WAPRO Mag.
    Aby się zarejestrować należy w lewym menu panelu informacyjnego należy wybrać opcje "Wiarygodność kontrahenta COFACE".

    W formularzu rejestracji system wykorzystuje dane konfiguracyjne firmy podane w aplikacji. Dodatkowo należy uzupełnić dane kontaktowe.
    W przypadku błędów w danych lub braku wszystkich wymaganych informacji system poinformuje o błędach znalezionych w danych i nie umożliwi dokończenia rejestracji.

    Każda firma może zostać w systemie zarejestrowana tylko raz.
    Po uzupełnieniu danych i naciśnięciu przycisku Skontaktuj się z nami dane rejestracyjne zostaną wysłane do COFACE.
    Pracownik COFACE skontaktuje się z osoba wskazaną w formularzu w danych kontaktowych, w celu dopełnienia formalności.


    6. Gdzie wprowadzić uzyskane dane rejestracyjne?

    Otrzymane po rejestracji dane logowania do usługi weryfikacji należy wprowadzić w aplikacji w: Ustawienia konfiguracyjnych firmy/kontrahenci/ocena wiarygodności.
    Teraz możesz zamawiać i korzystać z rozszerzonych raportów COFACE.


    7. Jak zamówić raport?

    Po uzyskaniu danych dostępu możesz Zamówić raport (płatny).
    W kartotece kontrahentów dla wybranego kontrahenta możesz w menu Operacje uruchomić funkcję Ocena wiarygodności.



    Następnie należy wybrać Ocena wiarygodności z systemu COFACE i Zamówione raporty.
    Operator może teraz skorzystać z funkcji:

    • Zamów raport – pozwala zamówić nowy raport
    • Sprawdź zamówione raporty – pozwala pobrać status zamówionych raportów (status „Gotowy” oznacza raport gotowy do pobrania)
    • Pobierz raport – pozwala pobrać raport w formacie HTML
    • Zobacz raport – pozwala wyświetlić w przeglądarce pobrany raport
    • Zapisz raport – pozwala zapisać raport na dysku

    Pobrane raporty mogą być zapisane w module e-Dokumentu, dzięki temu możliwy jest późniejszy dostęp do nich i mogą być archiwizować w module e-Dokumenty.

    W raporcie otrzymasz najaktualniejsze dane na temat kondycji finansowej i wiarygodności Twojego kontrahenta.

    W ramach dostępnych pakietów: SIMPLE, MEDIUM, PREMIUM, PREMIUM+ możliwe jest również złożenie zamówienia na dodatkowo płatne Raporty Zaawansowane o firmach polskich i zagranicznych.

    Czas realizacji raportów zaawansowanych firmy zależy od wybranego trybu realizacji (dotyczy firm polskich):
    1. Normalny – realizowany w ciągu 6 dni roboczych
    2. Ekspresowy – realizowany w ciągu 4 dni roboczych
    3. Błyskawiczny – realizowany w ciągu 2 dni roboczych
    4. Natychmiastowy – realizowany natychmiast, jeśli w bazie COFACE raport jest aktualny (raport aktualny to raport, w przypadku którego data ostatniego badania jest nie starsza niż 12 miesięcy)


    8. Zapoznaj się z przykładowymi raportami COFACE



    pobierz przykładowy raport o firmie Polskiej



    pobierz przykładowy raport o firmie zagranicznej


    9. Zapoznaj się z cennikiem usług COFACE dla użytkowników systemu Asseco WAPRO



    pobierz cennik

    Zamów online lub dowiedz się więcej Masz pytania? Nasi konsultanci chętnie pomogą!
    22 702 89 02 od poniedziałku do piątku w godz. 8-16

     

    Oferujemy 7 linii produktowych
    dostosowanych do Twoich potrzeb

    Pobierz demo Kup Pobierz aktualizacje