Nowa jakość w logistyce od Siódemki, Asseco Business Solutions i KiD

Branżainna
PartnerKiD Krzysztof Fiedorczuk
ObszarSprzedaż i magazyn
Wdrożone produkty: Sprzedaż i magazyn - wapro mag
Nowa jakość w logistyce od Siódemki, Asseco Business Solutions i KiD

Firmie KID życzymy samych sukcesów, polecając jej usługi wszystkim, którzy potrzebują profesjonalnego wsparcia i szukają zaufanego partnera biznesowego.

Siódemka S.A
Siódemka S.A

Profil działalności

Współczesny biznes charakteryzuje wyjątkowa dynamika procesów, tempo pracy, natłok informacji oraz wzrost złożoności operacji. Menedżerowie, zwłaszcza w sektorze e-commerce, są zmuszeni do integracji informacji płynących z różnorodnych źródeł, co często wywołuje opóźnienia i szereg błędów skutkujących spadkiem satysfakcji klientów. Firmy stoją przed wyzwaniem, jak połączyć kluczowe procesy: logistyczne, magazynowe, sprzedażowe i finansowe w jeden sprawnie funkcjonujący organizm. Siódemka, odpowiadając na zapotrzebowanie klientów, stworzyła rozwiązanie informatyczne, mające na celu optymalizację procesów wysyłkowych w małych i średnich przedsiębiorstwach. Rozwiązanie 7 Business Ship Control, działające w ramach systemu magazynowo-sprzedażowego Wapro ERP Wapro Mag dla Windows opracowano razem z ekspertami firmy KID, Złotego Partnera spółki informatycznej Asseco Business Solutions oferującego systemy Wapro ERP.

Dlaczego Wapro ERP?

Analiza potrzeb
Rozwiązanie powstało po to, by skutecznie pomagać w optymalizacji czasu pracy oraz obniżyć koszty zarządzania przesyłkami. Celem projektu było przygotowanie rodziny narzędzi automatyzujących proces wysyłki w grupie najbardziej popularnych programów magazynowo-sprzedażowych, z których korzysta dzisiejszy świat biznesu. W ramach podkreślenia nowego standardu segmentacji narzędzia dedykowane klientom biznesowym zostały przypisane do grupy 7 Business Ship Control.

– Naszym celem było stworzenie rozwiązania, które znacznie ułatwi i przyśpieszy proces obsługi przesyłek firmom opierającym działalność na sprzedaży. Zdajemy sobie sprawę, że kluczem do sukcesu w e-commerce jest sprawna, bezpieczna i szybka dostawa zamówionego towaru. To wszystko jest uzależnione od błyskawicznego przepływu informacji pomiędzy różnorodnymi systemami księgowymi, czy magazynowymi. Uznaliśmy, że integracja rozwiązań w ramach jednego programu, zapewni menedżerom świetne narzędzie pracy – mówi Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu z firmy Kurierskiej Siódemka S.A.

Cechą charakterystyczną zaprojektowanego rozwiązania jest pełne zintegrowanie modułu wysyłkowego 7 Business Ship Control z programem magazynowo-sprzedażowym Wapro Mag dla Windows. Oznacza to, że klienci korzystający z tego programu, w celu importu danych nie muszą już integrować się z systemem Siódemki – WebMobile7, dzięki czemu przygotowanie i wydruk listów przewozowych będzie dostępny już w momencie tworzenia nowej faktury lub dokumentu wydania dla kontrahenta.

Efekty synergii dzięki partnerstwu
Na decyzję podjęcia współpracy z firmą Asseco Business Solutions wpłynęła popularność programu Wapro ERP Sprzedaż i magazyn Wapro Mag wśród klientów Siódemki. Firmie kurierskiej zależało przede wszystkim na tym, aby rozwiązanie ułatwiające zarządzanie przesyłkami znajdowało się wewnątrz danego oprogramowania oraz gwarantowało bezpieczeństwo danych.

– Z przeprowadzonych przez nas analiz, wynika, że jednym z popularniejszych systemów magazynowo – sprzedażowych wykorzystywanych przez sklepy internetowe jest Wapro Mag, stworzony i oferowany przez Asseco Business Solutions. Zdecydowaliśmy się zatem na współpracę z firmą Asseco BS w celu stworzenia najbardziej odpowiedniego rozwiązania. – twierdzi Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu z firmy Kurierskiej Siódemka S.A.

Planując implementację, specjaliści KiD i Siódemki poszukiwali systemu, który zautomatyzuje i zoptymalizuje czas pracy związany z procesem przygotowania dokumentów do wysyłki. Narzędzie musiało przede wszystkim oferować szerokie użytkowanie aplikacji bezpośrednio w jednym z najpopularniejszych programów używanych przez polskich przedsiębiorców.

– Aplikacja 7 Business Ship Control, dzięki wielu funkcjonalnościom, jakie posiada, spotkała się z zainteresowaniem użytkowników oprogramowania Wapro ERP Wapro Mag. Dla wszystkich klientów posiadających aktualną umowę o współpracy z Siódemką aplikacja dostępna jest bezpłatnie. Użytkownicy nie muszą dokonywać dodatkowych wdrożeń ani integracji aby zautomatyzować proces wysyłki swoich przesyłek. Przygotowane przez nas rozwiązanie pozwoli zwiększyć efektywność pracy różnych działów i obniżyć koszty dodatkowych usprawnień – mówi Agnieszka Andrzejczuk.

Opis wdrożenia

System Sprzedaż i magazyn Wapro ERP Wapro Mag jest przeznaczony do prowadzenia ewidencji towarowo-wartościowej w małych i średnich firmach. Pozwala na wspomaganie sprzedaży oraz ułatwia analizę przepływu towarowego, poprzez możliwość tworzenia różnorodnych zestawień przychodów i rozchodów towarów w dowolnym okresie. Moduł wysyłkowy Siódemki jest zaawansowaną aplikacją off-line, zaprojektowaną z myślą o klientach Siódemki prowadzących działalność związaną z dużą aktywnością wysyłkową. Dzięki swoim licznym funkcjom system pozwala na automatyzację procesu wysyłkowego, tak na etapie przygotowania wysyłki, jak i zarządzania przesyłkami już po ich nadaniu.

– Aplikacja 7 Business Ship Control w pełni automatyzuje proces obsługi przesyłek, dzięki czemu jej użytkownicy mogą zapomnieć o czasochłonnym przenoszeniu danych lub konieczności integracji z aplikacjami firm kurierskich. Rozwiązanie ułatwia i przyśpiesza proces obsługi przesyłek oraz eliminuje większość błędów pojawiających się przy wystawianiu listów przewozowych ręcznie, co pomaga firmie uzyskać przewagę konkurencyjną. Sprzedaż i wysyłka w jednym programie to wygodne, praktyczne i w pełni bezpieczne rozwiązanie – mówi Sebastian Ziemski z firmy KiD.

Korzyści

Rozwiązanie 7 Business Ship Control umożliwia pełną konfigurację danych do wysyłki z własnej bazy programu Wapro Mag oraz tworzenie samego listu przewozowego na podstawie danych z faktury sprzedażowej i jego wydruk na dowolnej drukarce. Pozwala także na przygotowanie i drukowanie zbiorczego dokumentu wydania przesyłek kurierowi w formie manifestu kurierskiego, pobieranie aktualnych statusów etapu doręczenia przesyłki, przypisanych do odbioru lub dokumentu sprzedaży (faktury lub WZ), tworzenie i drukowanie zestawień nadanych przesyłek. Umożliwia ponowne wydrukowanie listu, tworzenie szablonów dokumentów za pomocą modułu konfiguracyjnego aplikacji.

Korzyść nr 1: Przejrzysty obraz procesu wysyłek
Firma Eliza Art zajmuje się internetową sprzedażą akcesoriów jubilerskich i elementów do wyrobu biżuterii. Spółka zatrudnia 5 osób, a wysyła około 250 przesyłek miesięcznie. W celu podniesienia wydajności pracy i skrócenia czasu potrzebnego na organizację procesu wysyłki towarów, zdecydowano się na zastosowanie rozwiązania 7 Business Ship Control dla Wapro Mag.

– Naszym priorytetem było skrócenie czasu wystawiania listów przewozowych oraz możliwość sprawdzania statusów doręczenia przesyłek bez konieczności posługiwania się numerami listów – mówi Marek Dylewski, właściciel firmy Eliza Art. – Dzięki wbudowanej bazie klientów naszej firmy w programie Wapro Mag, w praktyce wystawianie listów przewozowych do wystawionych wcześniej dokumentów handlowych trwa zaledwie kilka sekund. Ułatwieniem jest również sprawdzanie bezpośrednio z aplikacji Wapro Mag statusu przesyłek. Aplikacja 7 Business Ship Control używana jest przez pracownika wystawiającego dokumenty handlowe w chwili ich dodawania – uzupełnia Marek Dylewski.

Dzięki zastosowaniu 7 Business Ship Control dla Wapro Mag, zdecydowanie krócej trwa proces wystawiania listów przewozowych. Inną, równie istotną korzyścią jest możliwość automatycznego sprawdzenia statusu przesyłki z poziomu programu Wapro Mag.

– 7 Business Ship Control zapewniło przede wszystkim znaczne oszczędności czasowe. Od teraz obsługa wysyłek jest znacznie łatwiejsza i mniej skomplikowana, przez co mamy więcej czasu na realizowanie pozostałych czynności związanych z działalnością firmy. Co istotne, funkcjonowanie nakładki 7 BSC działa jak dotąd płynnie i bezawaryjnie – podsumowuje Marek Dylewski.

Korzyść nr 2: Skrócenie czasu obsługi
Proscan to producent i dystrybutor anten do bardzo szerokiego spektrum częstotliwości, a także konektorów antenowych i tzw. pigtaili. Firma wysyła ponad 200 przesyłek miesięcznie do klientów na terenie całej Polski.

– 7 Business Ship Control dla Wapro Mag pozwala bezpośrednio po wystawieniu dokumentu sprzedaży na automatyczne wygenerowanie listu przewozowego, co eliminuje ręczne wypisywanie. Skraca to obsługę jednego zamówienia do zaledwie dwóch minut – zapewnia Mariusz Tomaszewski, pracownik działu handlowego w firmie Proscan.

Po wdrożeniu rozwiązania 7 Business Ship Control skrócił się czas obsługi pojedynczych zamówień. Ponadto aplikacja pomaga przy układaniu zestawień wysyłek, szczególnie pobraniowych. Największą korzyścią dla firmy jest skrócenie czasu obsługi procesów nadania, a co za tym idzie zwiększenie wydajności pracy działu handlowego. To w konsekwencji ma szansę przynieść korzyści finansowe dla spółki.

Korzyść nr 3: Pełna automatyzacja
Firma Zoohurt, poprzez swój sklep internetowy Wino Domowe zajmuje się sprzedażą akcesoriów do domowego wyrobu alkoholi niskoprocentowych. Odkąd miesięczna ilość wysyłanego towaru zbliżyła się do 200, ręczna obsługa przesyłek stała się zbyt czasochłonna. Postanowiono zatem skorzystać z proponowanego przez Siódemkę rozwiązania 7 Business Ship Control dla Wapro Mag.

– Po analizie potrzeb, jaką przeprowadziliśmy wraz z całym zespołem pracowników, doszliśmy do wniosku, że w celu dalszego rozwoju naszego przedsiębiorstwa konieczne jest zautomatyzowanie całego procesu sprzedaży w sklepie internetowym – od pobrania zamówienia poprzez wystawienie faktury i dokumentów magazynowych, aż do wystawienia listu przewozowego. Wszystko to zapewnił nam moduł 7 Business Ship Control – przekonuje Andrzej Malak z Zoohurt sp. z o.o.

Rozwiązanie 7 BSC skróciło czas potrzebny na obsługę zamówień, a także całkowicie wyeliminowało błędy w wysyłkach, co stawia firmę w pozytywnym świetle jako solidnego i godnego zaufania kontrahenta.

Korzyść nr 4: Usprawnienie pracy magazynu i zwiększenie wolumenu przesyłek

Hurtownia Femme de beauty, która dystrybuuje i sprzedaje kosmetyki do manicure i pedicure Peggy Sage wysyła miesięcznie od 400 do 500 paczek. Firma, pomimo zatrudnienia zaledwie czterech osób, sprawnie obsługuje proces wysyłki kilkuset paczek miesięcznie.

– Dzięki rozwiązaniu 7 Business Ship Control uległ znacznemu skróceniu proces wystawiania listów przewozowych. Ponadto całkowicie został wyeliminowany problem błędów w wysyłce paczek do klientów. Dzięki temu nasza firma jest godnym zaufania partnerem dla naszych kontrahentów. – twierdzi Piotr Kolbuk z Femme de beauty.

Moduł wysyłkowy Siódemki wykorzystywany jest w pracy magazynu oraz przy przygotowaniu i wysyłce towarów. Znaczne usprawnienie pracy tych obszarów wygenerowało oszczędności finansowe i czasowe, co w konsekwencji przeniosło się na zwiększenie wolumenu wysyłanych paczek. Firma zwiększyła w ten sposób swoje obroty.

Partner wdrażający: KiD Krzysztof Fiedorczuk