Wdrożenie u dystrybutora technik zamocowań

Branżabudowlana, wyposażenia
PartnerMARCOVA
ObszarSprzedaż i magazyn
Wdrożenie u dystrybutora technik zamocowań

Firma zaczęła być lepiej postrzegana przez kontrahentów ze względu na lepszą jakość obsługi, szybkość i niezawodność.

Wizbar Ludomir Wize i Spółka, s.j.
Wizbar Ludomir Wize i Spółka, s.j.

Profil działalności

Wizbar Ludomir Wize i Spółka, Spółka Jawna jest dystrybutorem technik zamocowań, zajmując od wielu lat czołowe miejsce na rynku. Wśród klientów firmy znajdują się zarówno duże sklepy z materiałami budowlanymi, jak i użytkownicy końcowi. Dysponując mobilnymi przedstawicielami handlowymi, Wizbar obejmuje swoim zasięgiem teren całej Polski. Od początku działalności firma współpracuje z najlepszymi producentami technik zamocowań, a od kilku lat również z zagranicznymi dostawcami.

Dlaczego Wapro ERP?

Wizbar od wielu lat użytkował oprogramowanie Wapro ERP Sprzedaż i magazyn Wapro Mag w wersji DOS firmy Asseco Business Solutions. Aby w pełni wykorzystywać funkcjonalność stosowanych narzędzi informatycznych Zarząd Wizbaru zdecydował się na przeprowadzenie aktualizacji posiadanego oprogramowania i przejście do nowocześniejszej i oferującej znacznie więcej możliwości wersji Windows. Ponieważ firma była zadowolona z dotychczasowej współpracy a Asseco BS, postanowiła ponownie skorzystać z systemów Wapro ERP. Dodatkowo Wizbar podjął decyzję o wdrożeniu najnowszego programu mobilnego, aby usprawnić pracę przedstawicieli handlowych oraz zapewnić sobie lepszy nadzór nad nimi.

Opis wdrożenia

Celem wdrożenia było unowocześnienie rozwiązań informatycznych i przejście do wersji Windows, posiadającej bogatszą funkcjonalność. Wizbar zdecydował się na najbardziej zaawansowaną linię Wapro ERP PRESTIŻ oraz implementację systemu Sprzedaż i magazyn Wapro Mag PRESTIŻ, która objęła 11 stanowisk, oraz nowej aplikacji Wapro Mag Mobile dla 6 handlowców. Firma skorzystała również ze szkolenia pracowników z nowych funkcjonalności aplikacji. Aktualizacji oprogramowania dokonała Grupa Marcova Polska, która jest Partnerem Asseco Business Solutions w zakresie oprogramowania Wapro ERP w województwie mazowieckim. Proces migracji do bardziej zaawansowanej technologicznie wersji Windowsowej odbył się bardzo szybko i wyjątkowo sprawnie. Nie zauważyliśmy żądnych problemów ani strat z tym związanych – mówi Ludomir Wize, Prezes firmy Wizbar.

Korzyści

Ergonomia pracy
Po wdrożeniu nowych programów usprawnione zostały różne procesy sprzedażowe. Fakturowanie stało się szybsze, tak samo jak wyszukiwanie informacji, na co pozwoliły zaawansowane metody filtrowania. Zwiększyła się przez to wydajność pracowników. Dzięki rozwiązaniom Wapro ERP – systemowi sprzedażowemu oraz mobilnemu, nasza skuteczność realizacji zamówień wzrosła o 40 procent – dodaje Ludomir Wize.
Koszty prowadzenia działalności
Aplikacja mobilna umożliwiła ograniczenie rozmów telefonicznych, a tym samym przyczyniła się do obniżenia kosztów rozmów telefonicznych, które handlowcy wykonywali z dużą częstotliwością. Zwiększyła się też szybkość realizacji zamówień, dzięki możliwości wpisania ich do systemu w siedzibie klienta, a nie dopiero po powrocie w firmie.
Rozwój firmy
Aplikacja mobilna pozwoliła na zwiększenie liczby obsługiwanych klientów przy zachowaniu tej samej ilości personelu. Wpływ na to miał lepszy obieg informacji oraz sprawniejsze zarządzanie zamówieniami. Dzięki nowoczesnej technologii także możliwe stało się zwiększenie asortymentu.
Prestiż firmy
Dzięki bardziej profesjonalnej obsłudze klientów w terenie firma zaczęła być lepiej postrzegana przez kontrahentów ze względu na lepszą jakość obsługi, szybkość i niezawodność.
Monitoring zasobów firmy
Możliwość tworzenia licznych raportów oraz zestawień pozwolił na prowadzenie dokładnych analiz sytuacji firmy, co w rezultacie umożliwiło wcześniejszą reakcję na zbliżające się zagrożenia.
Bezpieczeństwo
Wdrożone oprogramowanie przyczyniło się do zwiększenia porządku w dokumentacji firmowej oraz automatyzacji pracy. Miało to również wpływ na wyeliminowanie wielu błędów, które można popełnić wykonując zadania w tradycyjnym trybie.

Partner wdrażający: MARCOVA