Menedżer radzi

Jak ręcznie wprowadzić rozliczenie kosztów eksploatacji samochodów zgodnie z przepisami obowiązującymi od stycznia 2019 w WAPRO Kaper

Poniżej przedstawiam kolejne kroki jakie należy wykonać, aby wprowadzić w programie WAPRO Kaper rozliczenie kosztów eksploatacji samochodu zgodnie z nowymi regulacjami:

  1. W Księdze Przychodów i Rozchodów (1) dodaję nowy dokument księgowy (2) uzupełniając podstawowe informacje (3). Po wpisaniu danych kontrahenta, wpisaniu stawki VAT oraz kwot klikam na przycisk „Zaawansowane” (4).
  2. Następnie wybieram samochód (5) i zaznaczam, aby zapis został umieszczony bezpośrednio w księdze (6) po czym zatwierdzam (7).
  3. Po powróceniu do okna dokumentu księgowego pojawia się nowa zakładka Pozycje VAT (8) w której znajdują się dwa zapisy – jeden z całkowitym odliczeniem, a drugi bez odliczenia (9). W podsumowaniu program pokazuje kwotę do PIT (10), którą wykorzystuję do wyliczenia odpowiedniej wartości do zaksięgowania w koszty.
  4. Na potrzeby instrukcji zakładam, że możemy zaksięgować 75% wartości dokumentu w koszty. W związku z tym kwotę pokazaną w pozycji „Kwota do PIT” mnożę przez 25%, aby uzyskać wartość, której zaksięgować w koszty nie mogę:

    223 zł x 25% = 55,75 zł

    Kwota 55,75 zł jest wartością jaką muszę odjąć do wartości w rejestrze VAT bez odliczenia.

  5. Podświetlam zapis „Bez odliczenia pojazdy” (11) po czym wybieram „Popraw” (12).
  6. W oknie edycji zapisu w Rejestrze VAT (13) odejmuje od kwoty do podatku dochodowego wyliczoną w punkcie 4 kwotę 55,75 zł (14) po czym zapisuję zmiany (15).
  7. Tak zapisany dokument widnieje w Książce Przychodów i Rozchodów z zaliczeniem 75% kwoty w koszty.


Więcej >>


WRÓĆ DO LISTY ARTYKUŁÓW
 

Oferujemy 7 linii produktowych
dostosowanych do Twoich potrzeb

Pobierz demo Kup Pobierz aktualizacje