Instrukcja aktywacji programów WAPRO ERP


Z poniższej instrukcji dowiesz się:

  • Jak aktywować program?
  • Jak zmienić parametry licencji, na przykład zwiększyć liczbę obsługiwanych osób.

Jak aktywować program?

Jedną z pierwszych czynności jakie należy wykonać aby rozpocząć pracę z oprogramowaniem WAPRO ERP jest utworzenie licencji.
Aby utworzyć licencję dla danego programu, muszą Państwo wybrać opcję „Administracja licencją i bazami danych”, która dostępna jest w lewym dolnym rogu w oknie logowania się do programu.

Pojawi się okno logowania do Administratora*, w którym należy wskazać parametry logowania do serwera SQL, czyli nazwę serwera SQL (powinna pojawić się z automatu), login „sa” oraz hasło do serwera, które domyślnie zakładane jest wraz z instalacją naszego oprogramowania „Wapro3000”.
Po wpisaniu parametrów połączenia, klikamy na opcję „Połącz z serwerem”. Jeśli licencja nie była jeszcze tworzona na dany program to od razu pojawi się komunikat o wyborze rodzaju tworzonej licencji.

* Opcja logowania do „Administracja Licencją i Bazami Danych” oraz logowanie do serwera SQL nie dotyczy programu WAPRO Fakturka.
A dla programu WAPRO Fakturka okno będzie wyglądać jak poniżej.

    Występują dwa rodzaje licencji:
  1. Demonstracyjna, która nie jest ograniczona czasowo lecz ma dwa ograniczenia, na ilość wprowadzonych dokumentów (30 dla programu WAPRO Fakturka, 100 pozostałe programy) oraz każdy wydruk jest opatrzony nagłówkiem „Wydruk z wersji DEMO nie do użytku komercyjnego”
  2. Utworzenie licencji – komercyjna, jest ograniczona czasowo do czasu wprowadzenia kodu aktywacyjnego:
    • 30 dni dla nowo utworzonej bazy danych (licencja wstępna)
    • 10 dni dla bazy odtwarzanej z archiwum (licencja weekendowa) – opcja niedostępna dla programu WAPRO Fakturka

Po kliknięciu „Utworzenie licencji” pojawi się zapytanie o rodzaj posiadanego certyfikatu autentyczności programu.
Dla programu WAPRO Fakturka ekran wygląda następująco:
A dla pozostałych programów, jak poniżej

Należy wybrać opcje zgodną ze stanem posiadania certyfikatu.

Po zatwierdzeniu wypisujemy dane dotyczące licencji.

    Pierwszy ekran może się różnić ilością danych potrzebnych do wpisania.
  1. Jeśli zaznaczą Państwo pierwszą opcje tzn. że posiadają Państwo certyfikat ze zdrapką będzie konieczne wypełnienie danych certyfikatu.

  2. Aby dodać certyfikat, klikamy na opcję „Dodaj” i wypełniamy numer seryjny, 2 razy numer tajny oraz liczbę stanowisk.

    Zatwierdzamy klawiszem OK.
  3. Jeśli zaznaczą Państwo drugą opcję tzn. mają Państwo już certyfikat, lecz bez zdrapki, pojawi się ekran poniżej.

  4. W ostatnim przypadku ekran wygląda jak powyżej lecz nie ma numeru licencji.

Po wpisaniu wszystkich danych na pierwszej zakładce, klikamy na opcje „Dalej”, dzięki czemu przejdziemy na drugą zakładkę „Dane firmy”. Należy tu wypełnić dane firmy, na którą zostało zakupione oprogramowanie.

Pola podkreślone są wymagane.

Po wypełnieniu danych przechodzimy poprzez „Dalej” do następnej zakładki, czyli „Dane Sprzedawcy”, od którego zostało zakupione oprogramowanie.

Przechodzimy następnie „Dalej” na ostatnią zakładkę „Korespondencja”, w której to zaznaczamy:

  1. w jaki sposób chcą Państwo otrzymać kod aktywacyjny z naszej firmy, można wybrać cztery metody: e-mail, sms, fax, poczta. W zależności jaką opcję Państwo wybiorą będzie możliwe poniżej wpisanie odpowiednich adresów czy też numerów telefonów
  2. w zależności w jaki sposób będą Państwo wysyłać do nas zamówienie na kody, proszę zaznaczyć odpowiednią opcję:
    • zapisz do pliku – jeśli zamówienie będzie wysyłane za pomocą e-maila lecz nie mają Państwo skonfigurowanego programu pocztowego, czyli wysyłają Państwo e-maile poprzez stronę www. Należy na przesłać na adres aktywacja.wapro@assecobs.pl
    • drukuj – poczta lub fax. Należy przesłać na adres naszej firmy lub na numer fax. 22 702 89 01
    • wyślij pocztą e-mail – wysyłka e-mail jeśli jest skonfigurowany jest program pocztowy. Zostanie z automatycznie utworzona wiadomość w skrzynce nadawczej programu pocztowego, wystarczy kliknąć na opcję Wyślij.


Po wypełnieniu wszystkich danych licencję należy zapisać poprzez opcję „Zapisz licencję”. Spowoduje to w zależności od wybranych opcji zapisanie licencji do pliku, wydrukowania bądź utworzenie wiadomości w skrzynce nadawczej programu pocztowego.
Zostanie również wydrukowana umowa licencyjna, którą należy wydrukować i przesłać na adres:

Asseco Business Solutions SA
Oddział w Warszawie
Adama Branickiego 13
‎ 02-972 Warszawa
Z dopiskiem Dział Handlowy Asseco WAPRO”

W odpowiedzi otrzymają Państwo kod aktywacyjny, który należy wprowadzić w module „Administracji licencją i bazami danych”, na zakładce „Licencja”
W programie WAPRO Fakturka moduł ten znajduje się w programie w menu Program - > Rejestracja

Należy wybrać opcję „Wprowadzenie kodu aktywacyjnego” i w nowo otwartym oknie wpisać kod aktywacyjny i zatwierdzić opcją „Aktywuj”

Pojawią się parametry aktywowanego programu i po zatwierdzeniu program przejdzie w aktywność pełną.
Każde przeinstalowanie serwera SQL, systemu operacyjnego wiąże się z powtórną aktywacją programu.
Aktywować można również za pomocą sms lub strony internetowej https://wapro24.assecobs.pl/asystent/Kody.htm


Jak zmienić parametry licencji, na przykład zwiększyć liczbę obsługiwanych osób.
Jak aktywować program?

Aby zmienić parametry licencji, na przykład z powodu przekroczenia dozwolonej liczby pracowników w kartotece osobowej, należy:

1. Uruchomić program ADMINISTRATOR WAPRO GANG:
a) Klikamy Start systemu Windows.
b) Wybieramy: Programy -> WAPRO -> WAPRO Gang -> Administrator WAPRO Gang.
2. Zalogować się wpisując login i hasło do serwera SQL:



4. Po zalogowaniu przejść na zakładkę LICENCJA.
5. Z prawej strony wybrać przycisk ZMIANA PARAMETRÓW LICENCJI.
6. Ustawić odpowiednie wartości, w tym przypadku liczbę pracowników, jaka będzie obsługiwana:



7. Kliknąć przycisk DALEJ i zweryfikować dane firmy.
8. Kliknąć przycisk DALEJ i zweryfikować wyrażone zgody.
9. Kliknąć przycisk DALEJ, a następnie wpisać dane sprzedawcy, od którego zamówiony był program. W przypadku zakupu w Asseco Business Solutions można zaznaczyć na dole ZAKUP W ASSECO BS.
10. Kliknąć przycisk DALEJ. W ostatnim oknie należy wybierać, w jaki sposób chcemy przesłać zamówienie z nowymi parametrami licencji i w jaki sposób chcemy otrzymać kod aktywacyjny:



11. Kliknąć przycisk ZAPISZ i zapisujemy plik z zamówieniem kodu aktywacyjnego w dowolnym miejscu na dysku. Następnie plik ten załączamy do maila i przesyłamy na adres: aktywacja.wapro@assecobs.pl

Już teraz możemy korzystać z programu ze zmienionymi parametrami licencji. Kod aktywacyjny, który zostanie przesłany (po uregulowaniu należności), należy wprowadzić w ciągu 30 dni.

Może się też tak zdarzyć, że przekroczyliśmy liczbę osób w kartotece, jednakże kilka osób zakończyło już pracę w naszej firmie. Wtedy należy przesłać te osoby do tzw. Archiwum, a po przesłaniu nie będą one wliczane do puli liczby osób, na którą wykupiliśmy licencję.

Powyżej opisano jeden ze sposobów aktywacji programu.

 

Oferujemy 7 linii produktowych
dostosowanych do Twoich potrzeb

Pobierz demo Kup Pobierz aktualizacje